• Biennale 2020

חממת בצלאל: עיוות כאובייקט, אריאל לאביאן

עודכן ב: לפני 2 ימים


אובייקט לצוואר, מתוך הסדרה Between a straight and a rounded line, 2018



"אני חושב שהקבלה של העיוות כמשהו חיובי, כאובייקט או כחפץ, שינה אצלי את כל התפיסה על מהו יופי ומהו תכשיט, זה שינוי מאוד גדול שאני עובר והוא משפיע עליי בהרבה מובנים. האפשרויות האינסופיות שהמתכת מאפשרת לי, הן מבחינת צורה והן מבחינת פטינות וגימורים, מהפנטת אותי בצורה בלתי רגילה ואני כל יום מגלה משהו חדש, עיוות חדש שאני יכול ליישם בעבודות שלי".


עיוות כאובייקט, הוא פרויקט מחקרי שהחל בשנת 2016 וכולל מספר סדרות. בעזרת מניפולציות שונות כגון חום או "אמבטיות ריאקציה" (אשר מכילות תמיסות שונות), אריאל לאביאן גורם לדפורמציה, לעיוות בחומר, שבאמצעותו נוצר אובייקט. העבודה היא תהליכית וככזו לממד הזמן השפעה על אופי התוצר המתהווה. אריאל צופה בריאקציה ובדומה לעבודת במאי מחליט מתי לעצור את התהליך ולסיים את התהוותו של האובייקט או להעביר לתהליך משלים נוסף. הכנת וניקוי המתכת וכן זמן החשיפה, הם אלמנטים קריטיים בתהליך. בחלק מהמקרים במידה והאובייקט לא יוצא בזמן מהאמבט הוא בהדרגה יתפורר לגמרי.


טבעת, מתוך הסדרה Full Hansen Disease, 2018


טבעת, מתוך הסדרה Full Hansen Disease, 2018


אריאל לאביאן מציג בחממת בצלאל בקומה השנייה של גלריית המגדל.

"עיצבתי את התערוכה כתצפית אחר השינויים במתכות. הכנתי שמונה אמבטיות שונות עם שתי מתכות שונות (נחושת וכסף) שבמהלך התקופה ישתנו וייווצרו עליהן פטינות בצבעים שונים. בנוסף הבאתי דוגמאות של תכשיטים עם פטינות שונות.


קשה לי מאוד להכניס אנשים לתהליכי העבודה שלי, אני מרגיש שזה מאוד אישי ורק בסוף התהליך אני מוכן לחשוף את עצמי – דרך התכשיטים שאני יוצר לעולם. אני חושב שזאת הפעם הראשונה שאני מאפשר הצצה לתהליך העבודה, היה לי קשה לשחרר ולהראות סקיצות לא מוצלחות, אבל בסוף אני מאוד מרוצה מהתוצאה".



עמדת תצפית המתחקה אחר שינויים במתכות, אריאל לאביאן, חממת בצלאל. צילום: תומר ספיר


עמדת תצפית המתחקה אחר שינויים במתכות, אריאל לאביאן, חממת בצלאל. צילום: תומר ספיר


עמדת תצפית אחר שינויים במתכות, אריאל לאביאן, חממת בצלאל. צילום: תומר ספיר


אריאל לאביאן – צורף עכשווי, ישראל. בוגר האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל, 2012 (B.F.A, המחלקה לצורפות ואופנה), ובעקבותיו תואר שני בעיצוב תעשייתי במסלול "אודות עיצוב", 2016 בבצלאל. משנת 2017, מרצה בבצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב. לאביאן הציג ומציג בתערוכות יחיד וקבוצתיות רבות ברחבי העולם, העיצובים שלו נמצאים הן באוספים פרטיים, והן במוזיאונים נבחרים ברחבי העולם, כולל מוזיאון SCAD לאמנות, ג'ורג'יה, ארצות הברית, ומוזיאון העיצוב, חולון, ישראל. בשנת 2018 מונה לאביאן לשגריר (Art Jewelry Forum AJF) בישראל. זוכה פרס העיצוב של משרד התרבות והספורט לשנת 2019.


אריאל לאביאן פועל במסגרת תוכנית הרזידנסי (שהות אמן) בחממת בצלאל בקומה השנייה של גלריית המגדל.

מגדל תצפית ומקרה הברירה המלאכותית

התוכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי, בצלאל בביאנלה לאומנויות ולעיצוב תל־אביב 2020, מוז"א

אוצרי התערוכה במגדל התצפית: תומר ספיר ומאיה בן דוד

עיצוב התערוכה במגדל התצפית: תומר ספיר

















276 צפיות
  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
Biennale_Logo.png
Musa_Logo.png

2020 © כל הזכויות שמורות

למוזיאון ארץ־ישראל