• Biennale 2020

טלית שכולה, 2018, איתמר בגליקטר


צילום: סטודיו בגליקטר


מה


שק לפינוי פסולת בניין, חוט חשמל הארקה, צבע, חוט לסימון גבולות

מי


איתמר בגליקטר, יליד 1977

למה


"זו יצירה ביקורתית שעוסקת ביחס הבלתי סביר בין מספרם העצום של משגיחי הכשרות בישראל לעומת מספרם הנמוך של מפקחי הבטיחות באתרי הבניה (לפי הנתונים שפורסמו בתקשורת היחס עומד על 30,000 משגיחי כשרות לעומת 30 פקחי בטיחות באתרי הבניה). נשאלת השאלה מה חשוב במדינה ומהם סדרי העדיפויות שלה?


קיפוד המושג ״טלית שכולה תכלת״ לכדי ״טלית שכולה״ מתמצת את הביקורת על היעדר תכלת וקדושה מן הטלית, ובאותו זמן מרומז נושא השכול, שמוביל לכך שהמוות והסכנה שבצדו יכלו להימנע אילו סדר העדיפויות היה שונה.


כשהמדינה לא מפקחת ולא שומרת על בטיחות פועלי הבניין, נותר להם לסמוך רק על אביהם שבשמיים. טלית החול התפורה משקי בניין, היא אמצעי הבטיחות החדש עבור העובדים (מרביתם זרים) שלהם אין השגחה עליונה.״



צילום: סטודיו בגליקטר


איפה


העבודה מוצגת במרכז רוטשילד, הביאנלה לאומנויות ולעיצוב תל אביב, מוז"א – מוזיאון ארץ ישראל, תל אביב.

מחכים לכם ביום שאחרי!


הביאנלה לאומנויות ולעיצוב - חשיפה ראשונה


  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
Biennale_Logo.png
Musa_Logo.png

2020 © כל הזכויות שמורות

למוזיאון ארץ־ישראל