• Biennale 2020

מפגשים לא מקריים, 2019, נירית דקל ולנה רבנקו

עודכן ב: נוב 9


צילום: הדר סייפן

מה


זכוכית, ענף עץ, נייר; עבודת מבער, איור, טכניקה מעורבת.

בית גידול דמיוני, תחום בתוך ארון תצוגה המאזכר דיורמה של מוזיאוני הטבע של פעם

מי


נירית דקל, ילידת 1970; לנה רבנקו, ילידת 1976

למה


בהמשך לעבודת קיר משותפת ״עולם קסום ומופלא״ שמיסגרה סצנות מדומיינות, פרצו נירית דקל ולנה רבנקו את גבולות הפורמט הדו-ממדי ויצרו עולם ייחודי המתקיים בתוך מעין דיורמה שמוכרת מתצוגות של מוזיאוני טבע – שילוב של אלמנטים מהטבע, זכוכית וציור תחום בתוך ויטרינה. היצירה, "מפגשים לא מקריים", לוכדת רגע אחד, בדומה לפריים צילומי, כשהיא מושפעת מן הציור המפורסם "בוקר ביער אורנים" משנת 1889 – שהיה אף הוא פרי שיתוף פעולה בין שני יוצרים: איוואן שישקין וקונסטנטין סביצקי.

לנה רבנקו, ילידת ברית המועצות לשעבר, מושפעת מחוויות ילדותה, הבאות לידי ביטוי בכתב ידה הייחודי אשר שואב השראה מסגנון ציור עם רוסי, איור ספרי ילדים, דיוקנאות קדושים באיקונוסטזיס, אמנות הציור הסיני המסורתי וקומיקס יפני עכשווי. נירית דקל, ילידת הארץ, משלבת בעבודותיה את נוף ילדותה, האקלים, הצבעים והזכרונות. החיבור והניגוד בין העולמות, מקבל משמעות חדשה שבאה לידי ביטוי בעבודות ממדיות ועולמות תוכן שונים.

בעבודה זו שולבו חומרים טבעיים שנאספו בטיולים בארץ – ענפי עץ יבשים ופסולת מן הטבע. החיבור בין החומרים השונים, הזכוכית והעץ, מייצר חיים חדשים ומהווה מצע שמתוכו צומחת היצירה, כמו טחב שגדל בתוך הסדקים ומתפשט. הזכוכית נראית כאילו היא בוקעת ונוזלת מתוך העץ בכל מקום בו הוא ״נפצע״, כתוצאה מהמגע של האוויר היא מתקשה ומתמזגת עם העץ ליצירה אחת חדשה.

צילום: הדר סייפן



רוצים לשמוע עוד על העבודה? הקליקו כאן

איפה


איפה בביתן הקרמיקה הבינאלה לאומנויות ולעיצוב תל אביב, מוז"א – מוזיאון ארץ ישראל, תל אביב.



הביאנלה לאומנויות ולעיצוב - חשיפה ראשונה


  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
Biennale_Logo.png
Musa_Logo.png

2020 © כל הזכויות שמורות

למוזיאון ארץ־ישראל