• Biennale 2020

קצוות פתוחים, 2019, שיר אתר


צילום: הדר סייפן



מה


חוט PLA, מילוי במבוק ועץ; הדפסת תלת ממד


מי


שיר אתר, יליד 1981

למה


סדרה של כלים שנוצרו מתוך בחינת הגבולות של הדפסה תלת מימדית ויצרו שפה צורנית חדשה של גופים נפחיים – נפחים קוויים.


"עבודה זו צמחה מתוך עניין בחיפוש אחר הגבולות של טכנולוגיות מתקדמות ומדויקות ואיפיון הדפוסים הצורניים החדשים שנוצרים כשחוקים אלו משתנים. במהלך עבודתי בדקתי כיצד מדפסת תלת ממד מגיבה להשתנות בין צורות ונפחים, קווים ומשטחים שתוכננו בתוכנות CAD שונות. אפיון התכונות העונות על ההגדרה שלי ל״הצלחה״ או ״אי הצלחה״ היה משמעותי לניתוח התוצרים הסופיים שהודפסו, והתבסס על יכולת הזיהוי של פרמטרים שונים שנעשו בשלב בתכנון. מאפייני ההדפסה שנבחרו למודלים הסופיים עברו התאמה נוספת לכלים שיביאו לידי ביטוי את הנפחיות החדשה שנוצרה, ואת האופן שבו היא משתלבת עם צורות מוכרות בעלות נפח.


לשם כך עיצבתי סדרה של כלים, המשלבים "בסיס אם" נפחי וצורני, אשר ממנו צומחת צורה נפחית-קווית חדשה המשלימה או מוסיפה מבנה נוסף, בעל טקסטורה שונה וייחודית. המבנה החדש מוסיף נופך אישי וייחודי לכל כלי שהודפס, תכונה שהרגשתי שחסרה בתוצרים של מדפסת תלת ממד ששואפת תמיד לייצר את הצורה השלמה והמדויקת ביותר".



איפה


העבודה מוצגת בביתן הזכוכית, הביאנלה לאומנויות ולעיצוב תל אביב, מוז"א – מוזיאון ארץ ישראל, תל אביב.

מחכים לכם ביום שאחרי!


הביאנלה לאומנויות ולעיצוב - חשיפה ראשונה


95 צפיות