• Biennale 2020

רטט, 2019, סטודיו דוקא


צילום: הדר סייפן

מה


פורצלן; יציקה לתבנית, עבודת אובניים, צביעת תת-זיגוג

מי


גילי אילן (נ. 1988), נדב ראוכוורגר (נ. 1989)

למה


יצירה זו כוללת חמישה–שבעה כדים בעלי צורה חדה וברורה עשויים פורצלן, אשר ממוקמים זה לצד זה ויוצרים סדרה. כל כלי צבוע ומעוטר בטקסטורה הנעשית בטכניקה הנקראת צ'טרינג ((Chattering.

צירוף ברור ונקי בין צורה לטיפול בפני השטח, מטשטש את הגבולות בין האדם למכונה; בין החד־פעמי, הקונספטואלי והאמנותי לבין התעשייתי, התכליתי והפונקציונלי. בין הפעולה הפתאומית והייצרית אל מול הדקדקנות האינסופית של העשייה בקראפט.


"בהתבוננות בעבודות נראה כי מדובר בחקירה של טכניקה בלבד, אך ישנו משקל שווה לצבע ולעיטור הכמעט מכניים. בנוסף, טכניקת העיטור מעלה שאלות לגבי תהליך הייצור: האם היה שימוש במדיה דיגיטלית או מדפסת תלת מימד? האם היה שימוש במכשיר מכני? ידני? אוטומטי?


על ידי הנצחת המתח הזה, יצירה זו מפגישה עיצוב עכשווי עם מסורת, בין המסורתי לאקספרימנטלי, כך לצופה נשארת הרגשה של משהו מוכר עם ״טוויסט״ חדשני".

גילי אילן, נדב ראוכוורגר


צילום: הדר סייפן


איפה


העבודה מוצגת במרכז אדם ועמלו, הביאנלה לאומנויות ולעיצוב תל אביב, מוז"א – מוזיאון ארץ ישראל, תל אביב.

מחכים לכם ביום שאחרי!


הביאנלה לאומנויות ולעיצוב - חשיפה ראשונה


  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
Biennale_Logo.png
Musa_Logo.png

2020 © כל הזכויות שמורות

למוזיאון ארץ־ישראל