• Biennale 2020

Porcelain Past, 2019, איה מרגוליס בן יצחק



צילום: עינת עריף גלנטי

מה


פורצלן, נורת לד, רכיבים אלקטרוניים; יציקה לתבנית

מי


איה מרגוליס בן יצחק, ילידת 1980, בשיתוף רעות שטרן

למה


מערכת כלים לבנים להגשת תה. היצירה משלבת חומר קרמי ואלקטרוני, תוך שימוש בטכניקה חדשנית שפותחה להטמנת דימוי נסתר בתוך הכלי. האור נדלק בהדרגתיות בכל פעם בכלי אחר וחושף תמונה נסתרת המוטבעת בחלקו הפנימי של הכלי. התמונה המטושטשת מופיעה על פני השטח ונמוגה.


העיצוב של הכלים נעשה מתוך מחקר על מערכות כלים שהיו נפוצות באירופה בתחילת המאה הקודמת, מתוך רצון להתקרב ככל האפשר לתחושה שהכלים מעבירים. לכן, ייצור המודלים נערך בטכנולוגיות ייצור דומות לאלו שהיו נפוצות במפעלים לייצור קרמיקה.

תכנון המודלים בוצע בתוכנת תלת ממד וחיתוך הפרופילים בלייזר. הדימויים ששימשו לעיטורים, עברו עיבוד ממוחשב והומרו בעזרת תוכנה לתבליט תלת ממדי, שהודפס בחומר פולימרי.


היצירה מבוססת על אלבום תמונות של משפחת גלושקין, שנמצא זרוק במחסן בחצר בית המשפחה, בימים שאחרי מלחמת העולם השנייה. במהלך המלחמה בני המשפחה נמלטו לרוסיה ומשם לאוזבקיסטן. צאצאי המשפחה עלו לישראל בראשית שנות ה-90 של המאה ה-20.


היצירה מזמינה את הצופה להרהר בשבריריות של המציאות שאנו חיים בה ומציגה רסיסי זיכרונות של פליטים שהשאירו אחריהם חיים עשירים בתרבות ובאהבה.


תכנות ואלקטרוניקה: אלי קאופמן ויובל קוג'מן; בסיוע המחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית, בצלאל; בתמיכת Asylum Arts

תודה מיוחדת למדלן קניצפר וורוניקה שורחט




איפה


העבודה מוצגת בגלריית המגדל, הביאנלה לאומנויות ולעיצוב תל אביב, מוז"א – מוזיאון ארץ ישראל, תל אביב.

מחכים לכם ביום שאחרי!


הביאנלה לאומנויות ולעיצוב - חשיפה ראשונה




233 צפיות