נופים מקופלים, 2017-2016, עינת אמיר - מוזיאון ארץ ישראל

נופים מקופלים, 2017-2016, עינת אמיר

צילום: הדר סייפן

מה

נייר; צילום, הדפסת פלוטר, הדבקה

ג. 108, ר. 160, המידות בסנטימטרים

היצירות הודפסו בסדנת ההדפס ירושלים, באדיבות סדנת ההדפס ירושלים

מי

עינת אמיר, ילידת 1980

למה

"סדרה של צילומי זירוקס מעובדים, תצריבים צילומיים, קולאזים ותחריטים. המקור הוא תצלומים שצילמתי במקומות שונים בעולם, את התצלומים האלה העברתי למתכות בטכניקות שונות תוך כדי צריבת המתכת. המתכת הצרובה הייתה הדימוי הראשוני לתחריטים. דימוי זה עבר עיבוד באמצעות שיוף וצריבות בדרגות שונות. מחלק מהתחריטים שנוצרו יצרתי קיפולים המייצרים מרחב טופולוגי שיוצר מיפוי של נופים שונים וחושף שפה המתכתבת עם אסתטיקה ארכיונית של אטלסים, צילומי אויר, צילומי לווין.

הפרויקט מקיים דיאלוג עם אספקטים שונים של צילום נוף, הוא מערבב בין טרטוריות שונות ומייצר את הגאוגרפיה של עצמו, עם חוקיות וגבולות משל עצמו. הפרויקט מתייחס לנזילות של הגבולות ואל שינויי האקלים המשנים את הגיאולוגיה של המקום.

נקודות המוצא בתהליכי עבודתי הן רישום, צילום, וידאו והדפס. הצילום יוצר עבורי מאגר ויזואלי שלעתים נערך מחדש דרך קולאז'ים ווידאו ולעתים משמש כחומר גלם לרישום. בדיקת גבולות החומר והמדיום הם חלק בלתי נפרד מאופני הפעולה שלי, ולעתים קרובות ישנה זליגה בין המדיומים השונים, זליגה זו יוצרת ממד שכבתי גם ברמה החומרית וגם ברמה הקונספטואלית.

העיסוק במתח בין דו ממד לתלת ממד הוא חלק מדרכי העבודה שלי והוא נוכח באופנים שונים. בעבודותיי ישנה שאיפה לאינסופיות, בבחירת הפורמטים ובבניית הקומפוזיציות".

איפה

העבודה מוצגת במרכז רוטשילד, הביאנלה לאומנויות ולעיצוב תל אביב, מוז"א – מוזיאון ארץ ישראל, תל אביב.