מה
אבנית, טרה סיגילטה ממקומות שונים בעולם; ארבע שריפות אוקסידציה בחשמל, שריפת רדוקציה (ללא חמצן) בתנור גז ועץ בתוך saggor
מי
שמאי גיבש, יליד 1954
למה
"בעבודה ״ציפורי שיפוע חד״ (בהשראת ספר השירה של ראובן פורת), שבה מוצגות ציפורים במעופן, נעשה שימוש בחומר קרמי, שבעבר יועד לכלים וכאן ניתן לו דרור לעוף לכיוון הרעיוני. הציפורים שעדיין כבולות לצורה ולמרקם, אינן מיועדות לשימוש ויש להן חיים ואמירה משלהן. גם הטכניקות והשיטות המסורתיות, שימוש בחיפוי בטרה סיגילטה (Terra Sigillata) ושריפות אלטרנטיביות שונות, אומצו והותאמו לשילוב בין חומר לרעיון.
חיפוי בטרה סיגילטה, שהתפתח סביב הים התיכון לפני כאלפיים שנה, נוצר באמצעות תהליך של הרחפת חלקיקים זעירים של חרסיות ויצירת סליפ שנועד מלכתחילה לאיטום כלים ברמה תעשייתית. מאוחר יותר, למרות הגוונים המועטים, שימש החיפוי לעיטור אמנותי עד לדעיכתה של הטכניקה במאה השלישית לספירה.
כיום ובעבודתי, הטרה סיגילטה מושגת מחרסיות שנאספו בארץ וברחבי העולם, וכוללת גוונים חמים רבים היוצרים עומק רב ממדי – וכך אני מחייה ומחדש את הטכניקה לכוון אומנותי רבגוני.
האפקטים הצבעוניים מושגים באמצעות שריפת העבודות בתנור גז ועצים בתהליך רדוקציה (שריפה ללא חמצן). בנוסף, יש בעבודה שילוב של טכניקת שריפת Naked Raku שהיא פיתוח של שריפת Raku יפנית/אמריקאית היוצרת מתח ודיאלוג תרבותי".
איפה
העבודה מוצגת במרכז רוטשילד, הביאנלה לאומנויות ולעיצוב תל אביב, מוז"א – מוזיאון ארץ ישראל, תל אביב.
כתבות נוספות
ריאיון עם הצלם ראאד בואיה – מתוך קטלוג התערוכה "השחור הוא החיים, הלבן הוא האמנות" שראה אור לאחרונה. מראיין: גיא רז, אוצר התערוכה
13.03.24
חדש באוסף: עבודות מהביאנלה לאומנויות ולעיצוב 60 אמניות ואמנים שהשתתפו בשתי תערוכות הביאנלה לאומנויות ולעיצוב במוז"א, תרמו את עבודותיהם לאוסף המוזיאון
12.03.24
חדש באוסף: תרומת אוסף טננבוים לביתן הזכוכית תרומה משמעותית וחשובה של כ-75 פריטי זכוכית מאוסף רבקה וצבי טננבוים לזכר בנם החלילן ידין טננבוים ז"ל, שנהרג במלחמת יום הכיפורים
25.02.24