מה
אבנית שחורה; בניית יד במשטחים
מי
מאירה אונא, ילידת 1947
למה
"מזה כמה שנים אני מפתחת דרך – טכניקה. אני עובדת בחומר שחור, משטיחה אותו עד שהוא נעשה עבורי קנווס, עושה הכנה לצבע (ground) על ידי "סיוד" בפורצלן לבן, הפורצלן מנטרל את "בליעת" הצבעים הבהירים על ידי החומר השחור. אז אני מציירת עליו בצבע וחורטת לתוכו.
נוצר משטח גדול וכבד שלא ניתן לנייד אותו בשלמותו כי הוא יקרע מחמת משקלו. לכן אני חותכת אותו לחלקים (באותו רגע שחתכתי אותו, יוצא הציור מקשרו). מהחלקים אני בונה צורות. המשחק בין פני השטח המצויירים של הצורה – פסל/מכל – ובין המבנה, יוצרים מציאות חדשה, שלא יכולתי לחזות ואיני יכולה לחזור עליה. מציאות בה השלם עולה על סך חלקיו. ההרפתקה, ההפתעה של התוצאה הבלתי ידועה מראש, היא הסיבה והיא התמריץ לעבודה".
איפה
העבודה מוצגת במרכז רוטשילד, הביאנלה לאומנויות ולעיצוב תל אביב, מוז"א – מוזיאון ארץ ישראל, תל אביב.
כתבות נוספות
ריאיון עם הצלם ראאד בואיה – מתוך קטלוג התערוכה "השחור הוא החיים, הלבן הוא האמנות" שראה אור לאחרונה. מראיין: גיא רז, אוצר התערוכה
13.03.24
חדש באוסף: עבודות מהביאנלה לאומנויות ולעיצוב 60 אמניות ואמנים שהשתתפו בשתי תערוכות הביאנלה לאומנויות ולעיצוב במוז"א, תרמו את עבודותיהם לאוסף המוזיאון
12.03.24
חדש באוסף: תרומת אוסף טננבוים לביתן הזכוכית תרומה משמעותית וחשובה של כ-75 פריטי זכוכית מאוסף רבקה וצבי טננבוים לזכר בנם החלילן ידין טננבוים ז"ל, שנהרג במלחמת יום הכיפורים
25.02.24